Kennismakingsmiddag voor nieuwe brugklasleerlingen

Op 6 juli was het dan eindelijk zover: we mochten alle nieuwe brugklassers van het Houtkamp College ontvangen! Wat een feest voor ons en hopelijk ook voor uw zoon of dochter.

De leerlingen kwamen binnen over een blauwe loper, met een muziekje erbij en coaches die de leerlingen enthousiast welkom heetten. Sommige leerlingen kwamen nog wat verlegen binnen, anderen liepen met wat meer bravoure; sommigen kwamen alleen, anderen in een klein groepje. Eén ding hadden ze gemeen: ze waren heel nieuwsgierig naar hun klasgenoten en hun coaches.

De klassen werden na de blauwe loper ontvangen in de aula door de povo-coördinator, Monique Krajenbrink en de afdelingsleider, Nicole van Andel, waarna ze met hun coaches naar een lokaal vertrokken. In een uur kun je veel doen: jezelf voorstellen, een kennismakingsspelletje spelen, informatie krijgen over de coaches en over de start van het schooljaar, een groepsfoto maken. Ook werd er een rondleiding door de school gemaakt. Dat was superfijn, want de meeste leerlingen hadden het gebouw alleen nog maar online kunnen bekijken tijdens de Open Dag-webinar. Nu konden de leerlingen echt een gevoel krijgen bij het gebouw waar ze na de zomer hun schoolcarrière gaan vervolgen.

De coaches kijken terug op een zeer geslaagde en gezellige middag en rapporteerden dat in alle klassen de sfeer uitstekend was. We hopen natuurlijk ook dat uw zoon of dochter dat ook zo heeft ervaren!

Voor nu wensen we jullie allemaal een heel goede afsluiting van groep 8 toe en een heel fijne zomervakantie. We verheugen ons op 1 september, op de start van het nieuwe schooljaar! Tot dan.

Nicole van Andel